شناخت و استخراج اطلاعات نرم افزاري و سخت افزاري اينورتر VFC رافينگ نورد گرم

موتور هاي القايي به دليل خواص بسيار مهمي كه دارند مانند سادگي ساختمان، ارزان بودن، وجود گشتاور راه انداز و عدم نياز به نگهداري مداوم به طور روز افزوني در صنايع مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرند. اين موتورها كه به صورت تك‌فاز، دوفاز و سه فاز وجود دارند در كلاس‌هاي مختلف طراحي شده كه هر كدام از اين كلاس‌ها براي كاربري خاص مناسب مي‌باشد.

يكي از مهمترين مشكلات موتورهاي القايي كاهش سرعت اين موتورها با افزايش بار مكانيكي محور آنها مي‌باشد به اين ترتيب سرعت چرخش اين ماشين‌ها بستگي به بار متصل به محور آنها دارد بنابراين يكي از اصلي ترين چالش‌هايي كه همواره در باره‌ي اين ماشين‌ها مطرح بوده است كنترل سرعت آنها مي‌باشد. براي كنترل سرعت ماشين‌هاي القايي روش‌هاي درايو مختلفي وجود دارد كه ساده‌ترين آنها روش VFC مي‌باشد. اين روش داراي مزايايي چون سادگي كنترل و عدم نياز به سنسورهاي پيچيده مي‌باشد.

در اين طرح تحقیقاتی سعي بر آن است كه ابتدا موتورهاي القايي معرفي شوند سپس ساختمان آنها مورد بررسي قرار مي‌گيرد و معادلات حاكم بر رفتار آنها معرفي شوند. بعد از شناخت كامل ماشين و معادلات مربوط به آن به معرفي درايو VFC و فلسفه‌ي كنترلي حاكم بر اين گونه درايوها و طريقه‌ي اجراي آن در عمل مي‌پردازيم.

در پايان قسمت‌هاي مهم و كاربردي دفترچه‌ي راهنما كه ترجمه شده است آورده مي‌شود اين قسمت‌ها شامل ساختمان كلي درايو مورد استفاده و توضيح بخش‌هاي مختلف آن، كار با كنترل كننده‌ي درايو و طرز كار نرم افزار بهره‌بردار (AC 80) مي‌باشد.

 



1.ثابت=فركانس/ولتاژ

 

research_projects
https://people.iut.ac.ir/fa/amirfattahi/%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%AC-%D8%A7%D8%B7%D9%84%D8%A7%D8%B9%D8%A7%D8%AA-%D9%86%D8%B1%D9%85-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D9%88-%D8%B3%D8%AE%D8%AA-%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%8A-%D8%A7%D9%8A%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AA%D8%B1-vfc-%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%8A%D9%86%DA%AF-%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%D9%85