چکیده

رشد روزافزون جمعيت انسان و به دنبال آن شدت گرفتن بحران هاي محيط زيستي نياز به تغيير نگرش و رفتار مردم از طريق آموزش محيط زيست را اجتناب ناپذير ساخته است. آموزش محيط زيست روشي براي ترويج دانش، فهم، ارزش ها، طرز فكر، مهارت، توانايي و آگاهي در بين افراد و گروه هاي اجتماعي در زمينه محيط زيست و حفاظت از آن است. در اين مطالعه، ميزان آگاهي هاي معلمين علوم و حرفه و فن در نواحي ?، ? ، ? و ? شهر اصفهان و ارتباط آن با جنسيت، درس مورد تدريس، سابقه و تحصيلات با استفاده از پرسشنامه مورد بررسي قرار گرفت.تجزيه و تحليل نتايج نشان داد حدود 12% معلمين مدارس شهر اصفهان از لحاظ آگاهي محيط زيستي در سطح ضعيف، 86% پاسخگويان در سطح متوسط و 2% در سطح خوب قرار دارند. تفاوت هاي معني داري (05/0>P) در ميزان آگاهي محيط زيستي معلمين در ارتباط با ميزان تحصيلات و در بين گروه هاي مختلف سؤالات مشاهده شد اما آگاهي محيط زيستي معلمين با جنسيت، درس مورد تدريس و سابقه تفاوت معني داري را نشان نداد. نتايج اين مطالعه نشان داد ميزان آگاهي زنان در مورد مسايل محيط زيستي و اطلاعات محلي بيشتر از مردان و ميزان آگاهي مردان در زمينه اطلاعات اكوسيستمي   بيشتر است. علاوه بر آن بيشتر معلمان از روزنامه ها و مجلات به عنوان وسايل كمك آموزشي استفاده مي كنند و كتابهاي كمك درسي، اينترنت و سفرهاي آموزشي به ترتيب از كاربرد كمتري برخوردارند

page
https://people.iut.ac.ir/en/malekian/%DA%86%DA%A9%DB%8C%D8%AF%D9%87-2