نام و نام خانوادگي: زهرا لطفعليان
شماره دانشجويي: 8806274
Email:
عنوان پايان نامه:محاسبه حاشیه بازاریابی محصول انگور در شهرستان ملایر و ارزیابی عوامل موثر بر آن
Thesis Title:
اساتيد راهنما: دکتر امیرمظفر امیني، دکتر علي یوسفي
استاد مشاور: دكتر محمد مهدي مجيدي
تاريخ دفاع: 1390
نمره پايان نامه:
معدل فارغ التحصيلي:
چكيده پايان نامه
بخش کشاورزی سهم قابل توجهی از درآمد کشور را تشکیل میدهد. ازمهمترین مشکلات، اختلاف زیاد قیمت سرمزرعه و قیمت خرده فروشی، یا به عبارت دیگر بالا بودن حاشیه بازاریابی میباشد. حاشیه بازاریابی در تمام کشورها وجود دارد حتی گاهی بیشتر از کشور ما، اما موضوع قابل توجه این است که در کشورهای توسعهیافته این اختلاف قیمت بیشتر مربوط به خدمات بازاریابی از جمله بستهبندی، درجهبندی، حمل و نقل و غیره است، در حالی که در کشورهای در حال توسعهای نظیر کشور ما چنین اختلاف قیمتی با وجود فقدان و یا نقضان خدمات بازاریابی مناسب، جلوه نمایی میکند و این مسئله باعث ایجاد نوعی نقص در سیستم بازاریابی میشود. هدف این تحقیق محاسبه حاشیه بازاریابی وعوامل موثر بر آن، تعیین کارایی و سهم تولیدکنندگان از قیمت نهایی و دست یافتن به دلایل اصلی وجود حاشیه بازاریابی محصولات انگور، خشکبار و فراورده (شیره انگور) در شهرستان ملایر است.